Find a Doctor

توصیه های قبـل و بعد از زالـو درمانی

آگوست 17, 2017

 

اقــدامات قبـل از زالـو درمانی 

 

۱-  تمام آداب حجامت و فصد (زمان و مکان – رژیم های غذایی قبل و بعد) درباره زالو درمانی هم صادق میباشد .

۲- قرص وارفارین (WARFARIN) و آسپرین(ASA)و دی پیریدامول(DIPYRIDAMOL)  و اسویکس ( OSVIX) و کلوپیدگرل( CLOPIDOGREL)  و قرص های مسکن حداقل سه روز پیش از زالو درمانی باید( با نظارت و مشورت پزشک ) قطع شود.

۳-موهای موضع زالو درمانی کاملا باید پاکسازی و تراشیده شود.

۴- بیست و چهار ساعت قبل از زالو درمانی مقاربت جنسی نداشته باشید.

۵- قبل از انجام زالو درمانی موضع زالو درمانی را فقط با آب خالی و صابونهای غیر معطر شستشو دهید. ( از عطر و ادکلن و شوینده های معطر اجتناب کنید چرا که زالو از موضع معطر دوری می کند.

۶- پس از زالو درمانی موضع زالو اغلب اوقات ؛ خونریزی دارد و برای پیشگیری از ضعف و سایر مشکلات ؛ برنامه کاری ؛سفر؛ مهمانی را پس از زالو درمانی نداشته باشید و لااقل هشت ساعت پس از آن در استراحت و آرامش به سر ببرید.

۷- برای زالو درمانی عجله نکنید. ابتدا با داروهای گیاهی خاص ؛ بادکش ،حجامت ، فصد باید خون و کبد پاکسازی شودو سپس زالو درمانی تجویز شود تااثر فوق العاده ای را به دنبال داشته باشد.

۸- مصرف غذاهای سرد (لبنیات ، تخم مرغ ، برنج ، مرغ ، خیار و کاهو  ، کیوی ، گوجه فرنگی ، ماکارونی ، آش جو ، لوبیا و …) قبل از زالو درمانی مجاز نیست. (حداقل هشت ساعت )

۹- مصرف رب انار و آب انار ،گلاب (شش واحد آب انار + یک واحد گلاب )، مسهل ها و منضج های گیاهی قبل از زالو درمانی ( حد اقل یک هفته ) ، بازده زالو درمانی را بسیار مطلوب خواهد کرد. در صورت نیاز هر کدام از بیماران پزشک معالج تجویز و تاکید به مصرف آن ها می نمایید.

۱۰- گرسنگی ، پرخوری ، بی خوابی ، کم خوابی سبب کاهش تاثیر زالو درمانی خواهد شد .

۱۱- زنها در حاملگی و ایام عادت ماهیانه نباید زالو درمانی انجام دهند.

۱۲- قبل و بعد از زالو درمانی استحمام طولانی و گرم ، سونا وجکوزی جایز نیست .

۱۳- زمان زالو درمانی آرامش روحی ، عصبی و جسمی لازم است . در صورت داشتن استرس و ترس ، اضطراب  وهیجان زیاد یا نشاط بیش از حد با پزشک و دستیار مشورت  کنید .

۱۴- اگر قبل و زمان زالو درمانی ، تلخی دهان و خشکی دهان دارید اندکی رب انار و رب آلو تناول کنید .

۱۵- در زمان که بیمار دچار اسهال، ادرار زیاد ، تعریق فراوان ، استفراغ فراوان می باشدزالو درمانی نباید انجام شود.

 

 

  • زالو درمانی در پزشکی جدیدو مدرنترین کلینیک ها و مراکز علمی معتبر جهان جای خود را باز کرده است به طوری که سیزده هزار مقاله علمی پیرامون زالو درمانی به ثبت رسیده و در اروپا و آمریکا دهها بیماری و هزاران بیمار بوسیله زالو درمانی نجات یافته اند . در این زمینه کشور ما که زمانی بیشترین تجربه و دانش را پیرامون درمان با زالوها داشته و سابقاً مرغوب ترین نژاد زالوها را ما به دنیا معرفی می کرده ایم امروزه از تمام کشورهای جهان عقب تر است !

 

  • زالوهای مورد مصرف طبی و استریل و یکبار مصرف بوده و قبل از استفاده پزشکی ماهها نگهداری و به شیوه های گوناگون پرورشی آماده مصارف پزشکی می شوند . (نگران آلودگی و انتقال بیماری توسط زالوها نباشید!)

 

  • زالو درمانی در نوزادان و اطفال نیز کاربردهای تخصصی و بسیار جالبی دارد …

 

  • در صورتی که مبتلا به بیماریهای خونی وانعقادی و خونریزی دهنده هستید حتماً قبل از اقدامات درمانی پزشک را مطلع سازید . (بیماریهایی نظیر هموفیلی . کمبود پلاکتها و کم خونی و تالاسمی و…)

 

  • حدود یکصد بیماری توسط زالو درمان می شوند که برخی از آنها عبارتند از : واریس . گرفتگی عروق قلب . جوش صورت . سرگیجه . سردرد میگرنی . مشکلات شنوایی. آرتروز و درد مفاصل . بواسیر . اگزما . خارش بدن . عفونت لثه . سیاتیک . وسواس . خار پاشنه . فشارخون و …

 

 

توصیه های بعـد از زالو درمانی

 

  1. بیست و چهار ساعت پس از زالو درمانی پانسمان را باز کنید.
  2. تا بیست و چهار ساعت موضع زالو با آب تماس نداشته باشد، تماس سرما و آب سرد با موضع زالو سبب خارش شدید و تورم می گردد.
  3. موضع زالوها به طور طبیعی هشت تا شانزده ساعت خونریزی دارد. درصورت خونریزی عادی و ملایم نگران نباشید. تحرک کمتر و حالت دراز کش سبب کاهش خونریزی می گردد. می توان موضع مورد نظر را با زردچوبه و عسل و یا پودر باقلای خشک مجدداً پانسمان کنید. پس از دوازده ساعت در صورت ادامه خونریزی به پزشک مراجعه کنید یا با مطب تماس بگیرید.
  4. احتمال تورم و گاه خارش موضع زالو پس از بیست و چهار ساعت شروع می شود و گاهی تا یک هفته ادامه دارد که در صورت خارش محدود از روغن بنفشه و روغن گشنیز یا روغن کافور در موضع زالو استعمال کنید. در موارد خارش شدید از پماد موپیروسین در روز سه مرتبه استفاده نمایید ( تهیه از تمام داروخانه ها ).
  5. پس از زالو درمانی تا بیست و چهار ساعت نزدیکی (مقاربت جنسی) نداشته باشید .
  6. خواب پس از زالودرمانی تا شش ساعت ممنوع است.
  7. همان طور که گفته شد، پس از زالو درمانی موضع زالو اغلب اوقات خونریزی دارد. برای پیشگیری از ضعف و سایر مشکلات استراحت فیزیکی، بدنی و حتی استراحت فکری (پرهیز از تنش، هرگونه هیجان، استرس، مطالعه، تلویزیون، برنامه کاری سفر، مهمانی، کار سنگین و …) توصیه شده است، لااقل هشت ساعت پس از آن در استراحت و آرامش به سر ببرید.
  8. بطور کلی تا هشت ساعت مصرف غذاهای سنگین، چرب و پرخوری پس از زالو درمانی بسیار ضرر دارد. میوه ها، ادویه جات و غذاهای بسیار گرم و بسیار سرد، غذاهای بسیار تند و تیز، بسیارترش، شور و بسیار شیرین مانند: ترشی جات، ماهی، لبنیات، تخم مرغ و غذاهای حاوی تخم مرغ، کاهو، کیوی، قارچ، کتلت، مرغ، برنج،

 خیار، گوجه فرنگی، ماکارونی، آش جو، لوبیا، سالاد الویه و … . ممنو ع و مضر می باشد. بیشتر از غذاهای معتدل نظیر: خورشت کرفس، آبگوشت، شیر برنج (با دارچین و شیره انگور)، خورشت قیمه، سکنجبین، سرکه شیره، نان و پنیر تبریزی و سبزی، سوپ جو ( با خرما یا فلفل سیاه)، سیب، گلابی و … باید استفاده کرد.

  1. هر هشت ساعت یک لیوان شربت عسل تا سه روز، آب انار و گلاب، مالت جو و شکر سرخ پس از زالو درمانی مفید است.
  2. جهت جبران خون از دست رفته پنج شب هر شب یک تا دو سیخ گوشت گوسفند کباب شده ( بدون نان و بدون برنج به جای شام) خالی با سماق، لیمو ترش و عسل میل شود کاملتر خواهد بود.
  3. در صورت عطش و خشکی دهان پس از زالودرمانی ماءالشعیر(طرز تهیه آن آخر همین دستور آمده است) و شکر سرخ هر هشت ساعت میل شود.
  4. استحمام طولانی و گرم، سونا و جکوزی پس از زالو درمانی جایز نیست.
  5. ندرتاً پس از زالو درمانی عوارضی نظیر تب و تپش قلب، ازدیاد فشار خون، اضطراب، سردرد، سردی و لرزش بدن رنگ پریدگی، تهوع و …. پیش می آید که پزشک شما را راهنمایی خواهد نمود ( این عوارض موقت و مقطعی بوده و جای نگرانی ندارد) میتوانید هر دو تا سه ساعت شربت عسل استفاده کرده و یا عسل را زیر زبان گذاشته و مزه مزه کرده. همچنین می توانید جگر گوسفند را چرخ کرده و در روغن زیتون تفت داده و استفاده نمایید.
  6. افرادی که زالو درمانی پشت گوش انجام می دهند تا شش ساعت اول از صحبت کردن زیاد، جویدن غذای سفت و سخت پرهیز کنند، هنگام دراز کشیدن، سر بالاتر از بدن قرار گیرد.
  7. افرادیکه زالو درمانی روی پا انجام میدهند، حتی المقدور کمتر سر پا بایستد و پیاده روی کمتر داشته باشد.