Find a Doctor

حجامت حزیران

آگوست 21, 2017

حجامت حزیران

از موضوع حجامت جز سموم چیزی از بدن خارج نمی گردد. امام صادق (ع)

آن قدر جبرئیل در مورد حجامت به من توصیه و تأکید کرد که فکر کردم حجامت بر امت من واجب است. رسول اکرم (ص)

ماه حزیران ماه نهم از ماه های رومی است. در میان ماه های رومی چهار ماه را سی روز محاسبه می کنند که یکی از این چهار ماه حزیران می­باشد که بهترین زمان برای حجامت بر اساس روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هفتم و چهاردهم ماه رومی حزیران می باشد که معمولا بیست و نهم یا سی ام خرداد ماه هرسال و قضای آن پنجم و یا ششم تیرماه هرسال مقارن میگردد که هرساله بر اساس تقویم قمری محاسبه و از سوی درمانگاه در اوایل بهار اعلام میگردد.

بنا بر نظر ابو علی سینا نیز فصل بهار فصلی است که در آن بیماریها تهییج و بر انگیخته میشوند و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای بهاری را خون گیری و . . . ذکر میکند و در حقیقت حجامت را بهترین راه برای این منظور میداند. زیرا حجامت سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و شخص را برای مقابله با بیماریها آماده میکند.

قابل ذکر است که بخاطر ویژگیهای بسیار خاص انقلاب تابستانی (که مقارن هفتم حزیران رومی می باشد) و اوج جوشش اخلاط در این روز خاص در خون، حجامت در این روز خاص دارای ارزش بسیاریست و برخلاف ادعای برخی سودجویان و نا آگاهان، حجامت حزیران شامل یک ماه! یا دهه یا هفته نمیگردد و دو روز خاص و با فاصله یک هفته از یکدیگرست.

جناب آقای دکتر محمد عزیزخانی اولین شخصی هستند که ضمن برخوردن به این حدیث:

در هفتم حزیران حجامت کن و اگر میسر نشد در چهاردهم. امام صادق (ع)

و پیگیری و تحقیق در مورد آن و مراجعه به منابع اصلی طب سنتی، پایه گذار زنده شدن این سنت حسنه گردیده و در بهار سال ۱۳۷۸ اولین مراسم نوین حزیران در ایران و جهان به همت ایشان پایه گذاری گردید.

 

همه ساله این مراسم بسیار ارزشمند در درمانگاه اسراء (دکتر محمد عزیزخانی) برگزار میگردد. جهت رزرو  همه ساله از آغاز بهار میتوانید با شماره روابط عمومی درمانگاه ۷۷۹۰۹۰۲۰ تماس حاصل فرمائید.

اول بودن مزیت ما، اما اول ماندن افتخار ماست…