Find a Doctor

توصیه های قبل و بعد از فصد خون

آگوست 6, 2017

توصیه های قبل از فصد

۱– فصد رگ ، قدرتمند ترین و موثرین شیوه درمان طب سنتی معرفی شده است که می تواند ، به یکباره بخش زیادی از خون فاسد را از بدن دفع کند و سمومی که سالها در بدن تجمع یافته است را از بدن بیرون کند.

۲ – در فصد رگ ، ابتدا موضع خاص آن (فصد ۶۴ موضع دارد که هر کدام برای یک بیماری خاص و به شیوه ای خاص خونگیری می شود ) با ماده بی حسی آماده می شود و سپس دستیار (پزشک) با تیغ بیستوری استریل شکاف کوچک و سطحی به اندازه ۳ – ۲ میلیمتر در ورید ایجاد می کند و با مانورهای خاص (۲۱ مانور دارد) خونگیری به عمل می آید.

۳ – عملیات فصد درد چندانی ندارد و اگر تحت نظر پزشک حاذق صورت بگیرد عوارض و خطری ندارد (توجه بفرمایید ” پزشک حاذق ” نه پزشکی که اطلاعات محدودی از طب سنتی دارد …) فصد اثرات درمانی عجیب و خارق العاده ای دارد اما اگر نابجا و بدون مورد تجویز شود بحرانهای جسمی ایجاد خواهد شد.

۴ – مصرف غذاهای سرد( لبنیات ، تخم مرغ ، ماهی ، برنج ، مرغ ، خیار و کاهو ، کیوی ، گوجه فرنگی ، ماکارونی ، آش جو ، لوبیا) قبل از فصد مجاز نیست .

۵ – مصرف رب انار ، آب انار و گلاب (۶ واحد آب انار + یک واحد گلاب ) مسهل ها و منضج های گیاهی قبل از فصد (حداقل یک هفته) ، بازده فصد را بسیار مطلوب می کند . از پزشک خود فهرست مسهل ها و منضج ها را بخواهید.

۶ – فصد تابع زمان و ساعت خاص است . جهت حصول نتیجه بهتر است ، دقیقاً در زمانی که پزشک تعیین کرده است تشریف بیاورید.

۷- ۲۴ ساعت قبل از فصد از مقاربت جنسی (نزدیکی) خودداری نمایید.

۸ – گرسنگی یا پرخوری و بی خوابی و کم خوابی سبب کاهش تاثیر فصد خواهد شد.

۹ – زنها درحاملگی و ایام عادت ماهیانه نباید فصد کنند.

۱۰ – قبل و بعد از فصد استحمام طولانی و گرم و سونا و جکوزی جایز نیست .

۱۱ – زمان فصد آرامش روحی و عصبی و جسمی لازم است . در صورت داشتن استرس و ترس ، اضطراب و هیجان زیاد یا نشاط بیش از حد با پزشک و دستیار مشورت کنید.

۱۲ – اگر قبل و زمان فصد ، تلخی دهان و خشکی دهان دارید اندکی رب انار و رب آلو تناول کنید.

۱۳ – اسهال ، ادرار زیاد ، تعریق فراوان ، استفراغ فراوان قبل از فصد نباید باشد.

 

توصیه های بعد فصد

۱– تا ۸ ساعت بعد از فصد دست خود را خم و راست نکنید.

۲ – موضع فصد قدری دردناک خواهد بود (بطور طبیعی) از کمپرس گرم یا روغن میخک برای تخفیف درد استفاده کنید.

۳ – در صورت خونریزی یک قطعه گاز استریل یا پارچه تمیز را روی موضع قرار دهید و با دست دیگر بیست دقیقه فشار نقطه ای و محکم وارد آورید.

۴- تا ۲۴ ساعت پانسمان را تعویض نکنید.

۵ – پس از ۲۴ ساعت تماس دست با آب بلامانع است.

۶ – مصرف غذای سنگین و چرب و پرخوری پس از فصد بسیار ضرر دارد.

۷ – پس از فصد حتی المقدور کمتر سر پا بایستید و پیاده روی کمتری داشته باشید.

۸ – فصد ایده آل ۳-۵ مرحله پشت سر هم انجام میشود که هر بار به مقداربیشتری سودا و بلغم و خون فاسد از بدن دفع می گردد . (با تجویز پزشک تعیین می گردد.)

۹ – خواب پس از فصد تا ۶ ساعت ممنوع است .

۱۰ – حمام گرم پس از فصدجایز نیست . ( هر ۸ ساعت یک لیوان شربت عسل تا سه روز ) مصرف شربت عسل ، آب انار و گلاب مالت جو و شکر سرخ پس از فصد مفید است.

۱۱ – پس از فصد ۵ شب ، بجای شام قدری گوشت گوسفند را کباب کنید (با روغن حیوانی یا روغن کنجد) و با سماق فراوان و لیموترش (بدون نان و برنج ) خالی میل نمایید.

۱۲ – تا ۴۸ ساعت پس از فصد از نزدیکی جنسی خودداری نمایید .

۱۳ – حدالامکان  به خون فصد نگاه نکنید.

۱۴ – ندرتاً پس از فصد عوارضی نظیر تب و تپش قلب ، ازدیاد فشار خون ، اضطراب ، سردرد ، سردی و لرز بدن ، رنگ پریدگی ، تهوع ، و … پیش می آید که پزشک شما را راهنمایی خواهد نمود. ( این عوارض موقت و مقطعی بوده و جای نگرانی ندارد.)

۱۵ – غذاها و میوه جات و ادویه بسیار سرد یا بسیار گرم پس از فصد ممنوع  و مضر می باشد و بهتر است از اغذیه معتدل نظیر سکنجبین ، گلابی ، خورشت قیمه ، کرفس ، سیب ، شیر برنج ، سوپ جو و … استفاده کرد.

۱۶ – تا ۴۸ ساعت پس از فصد مصرف ممنوع است .

۱۷ – غذاهای بسیار تند و تیز ، بسیار ترش ، غذاهای شور و بسیار شیرین ، ماهی و لبنیات ، تخم مرغ و غذاهای حاوی تخم مرغ تا ۲۴ ساعت ممنوع است .

۱۸ – در صورت عطش و خشکی دهان پس از فصد مصرف ماءالشعیر وشکر سرخ هر ۸ ساعت میل شود.